نظام – روش جزیره سازنده آمریکا مذاکرات

نظام – روش: جزیره سازنده آمریکا مذاکرات آمریکایی کره شمالی پیونگ یانگ پیونگ یانگ

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار بین الملل ملک سلمان راجع به صلح خاورمیانه تصمیم می‌گیرد نه پسرش / رویترز

عربستان به هم‌پیمانان عرب خود اطمینان داده که هرگز با هیچ طرح صلحی جهت خاورمیانه که اوضاع قدس و حق بازگشت آوارگان فلسطینی را تضمین نکند، موافقت نخواهد کرد. این

ملک سلمان راجع به صلح خاورمیانه تصمیم می‌گیرد نه پسرش / رویترز

رویترز: ملک سلمان راجع به صلح خاورمیانه تصمیم می گیرد نه پسرش

عبارات مهم : رویترز

عربستان به هم پیمانان عرب خود اطمینان داده که هرگز با هیچ طرح صلحی جهت خاورمیانه که اوضاع قدس و حق بازگشت آوارگان فلسطینی را تضمین نکند، موافقت نخواهد کرد. این موضع گیری سعودی ها در جهت کم کردن نگرانی ها راجع به احتمال تایید طرح آمریکا (معامله قرن) از سوی ریاض و نیز جانبداری آنها از اسرائیل در این عنوان حساس هست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیپلمات ها و تحلیل گران گفته اند، تضمین های خاصی که ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان به محمود عباس، مدیر تشکیلات خودگردان فلسطین داده و دفاع علنی او از مواضع ثابت عربی در ماه های اخیر باعث شده است تا حدودی تصورات مبنی عوض کردن موضع عربستان تحت رهبری محمد بن سلمان، ولیعهد جوان سعودی عوض شود.

ملک سلمان تصمیم گیرنده است نه ولیعهد

ملک سلمان راجع به صلح خاورمیانه تصمیم می‌گیرد نه پسرش / رویترز

براساس گزارش رویترز، این عنوان تا حدودی تردیدها نسبت به اینکه آیا عربستان می تواند حمایت عربی را از کمپین جدیدش در آخر دادن به مناقشه اسرائیل و فلسطین جلب کند یا نه، شدت یافتن کرده هست. به ادعای رویترز، عربستان زیاد دنبال ایجاد یک صف از کشورهای عربی در برابر کشور عزیزمان ایران است.

یک دیپلمات برجسته عرب در ریاض به رویترز گفته هست، در عربستان این ملک سلمان است که در این باره تصمیم می گیرد نه ولیعهد!

عربستان به هم‌پیمانان عرب خود اطمینان داده که هرگز با هیچ طرح صلحی جهت خاورمیانه که اوضاع قدس و حق بازگشت آوارگان فلسطینی را تضمین نکند، موافقت نخواهد کرد. این

وی افزوده هست، اشتباه آمریکا این بود که تصور می کرد یک کشور می تواند بر بقیه کشورها جهت تسلیم شدن فشار وارد کند ولی مساله اعمال فشار نیست. هیچ رهبر عربی از مساله قدس یا فلسطینی ها چشم پوشی نمی کند.

مسؤولان فلسطینی در دسامبر به رویترز تاکید کرده بودند، محمد بن سلمان بر عباس فشار وارد کرده تا طرح آمریکا را بپذیرد آن هم به رغم نگرانی هایی که در زمینه دادن خودمختاری محدود به فلسطینی ها در داخل مناطق پراکنده در کرانه باختری و بدون حق بازگشت آوارگان فلسطینی دو جنگ ۱۹۴۸ و ۱۹۶۷ به وطن ارزش مطرح است.

چنین طرحی با طرح صلح عربی که عربستان در سال ۲۰۰۲ ارائه کرد کاملا مغایر هست؛ طرحی که به زعم عرب ها به کشورهایشان پیشنهاد عادی سازی روابط با اسرائیل را در برابر توافق بر سر تشکیل کشور فلسطین و عقب نشینی اسرائیلی ها از اراضی اشغال شده است در درجنگ ۱۹۶۷ می دهد.

ملک سلمان راجع به صلح خاورمیانه تصمیم می‌گیرد نه پسرش / رویترز

اختلاف بین پادشاه و ولیعهد

مقامات سعودی به رویترز تصریح کردند: هیچ اختلافی بین ملک سلمان که حامی طرح عربی است و ولیعهدی که سیاست های سفت و سخت در بسیاری از پرسشها را عوض کردن داده و در ماه آوریل به مجله آمریکایی گفته بود، حق اسرائیلی هاست که در سرزمین خود در صلح زندگی کنند، وجود ندارد در حالیکه این اظهار نظری نادر از یک رهبر عربی است.

باسم الأغا، سفیر فلسطین در ریاض به رویترز تاکید کرد: ملک سلمان حمایتش را از فلسطینی ها در نشستی که اخیرا با عباس داشت، ابراز کرد. ملک سلمان گفت که هرگز فلسطینی ها را تنها نمی گذارد و هر آنچه آنها بپذیرند می پذیرد و هر آنچه آنها رد کنند، رد می کند.

عربستان به هم‌پیمانان عرب خود اطمینان داده که هرگز با هیچ طرح صلحی جهت خاورمیانه که اوضاع قدس و حق بازگشت آوارگان فلسطینی را تضمین نکند، موافقت نخواهد کرد. این

سفیر فلسطین گفت: مطرح کردن اسم اجلاس “سران قدس” جهت کنفرانس اتحادیه عرب در سال ۲۰۱۸ و اعلام کمک های ۲۰۰ میلیون دلاری به فلسطینی ها اشاره هایی صریح به این است که مساله قدس و آوارگان به میز مذاکره بازگشته است.

این در حالی است که مقامات عربستان هیچ واکنشی راجع به تلاش های دیپلماتیک راجع به قدس ندارند.

ملک سلمان راجع به صلح خاورمیانه تصمیم می‌گیرد نه پسرش / رویترز

دیپلمات ها در منطقه می گویند، موضع کنونی واشنگتن که مقامات برجسته کاخ سفید در سفر ماه گذشته خود مطرح کردند در برگیرنده اعلام قدس شرقی به عنوان پایتخت کشور فلسطین یا حق بازگشت آوارگان فلسطینی یا توقف شهرک سازی ها در اراضی فلسطینی که خواهان حاکمیت خود بر آنها هستند، نیست.

جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، مدیر جمهوری آمریکا شرح طرح آمریکا را بعد از گذشت ۱۸ ماه ماموریتش راجع به دستیابی به صلح مطرح نکرده است.

عبور از خط قرمزها

دیپلماتی در ریاض که از شرح سفر اخیر کوشنر به عربستان آگاه بود، می افزاید، ملک سلمان و ولیعهد با کوشنر دیدار کردند و بن سلمان کسی بود که مذاکرات را اداره می کرد و ملک سلمان در بعد مذاکرات بود.

نیل پاتریک، تحلیل گر مستقل تاکید کرد، به نظر می رسد ملک سلمان اقدام بر سرپوش گذاشتن بر رویکرد متهورانه سیاسی ولیعهد به علت اهمیت قدس جهت مسلمانان کرده باشد.

پاتریک که شرکت کننده مهم در تدوین کتاب ” سیاست خارجه عربستان : درگیری و همکاری ” است گفت: از این رو محمد بن سلمان هیچ مخالفتی با طرح آمریکا نخواهد داشت ولی هرگز هم تلاش نخواهد کرد شرح سیاست یک جانبه را جنبش کند.

به گفته یکی از دیپلمات ها، کوشنر و جیسون گرینبلات همکارش پیشنهادی فراگیر مطرح نکردند بلکه عناصری پراکنده را ارائه کرده اند که از خط قرمزهای بسیاری عدول کرده است.

اما این دو به جای تمرکز بر آن بر ایده ایجاد منطقه ای اقتصادی در شبه جزیره سینای مصر با احتمال قرار دادن نوار غزه در تصرف قاهره متمرکز شدند. که دیپلمات ها آنها غیرقابل قبول خواندند.

موضع گیری امیر قطر

در قطر دیپلمات ها تاکید کردن، کوشنر از تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر خواسته بر حماس فشار بیاورد تا کنترل نوار غزه را در برابر کمک های اقتصادی واگذار کند.

دیپلمات آگاه به شرح نشست به رویترز گفت: تمیم تاکنون سکوت کرده و مشخص نیست این پیشنهاد را قطر پذیرفته یا نه.

یک دیپلمات برجسته غربی در ریاض تاکید کرد: مسئله ارئه نشدن طرحی منسجم به تمام کشورهاست. هیچ کس نمی داند به دیگری چه ارائه شده است هست. وقال الدبلوماسی العربی البارز فی الریاض “المشکلة هی عدم وجود خطة متماسکة مقدمة لجمیع الدول… لا أحد یعرف ما یجری عرضه علی الآخرین”.

کوشنر ۳۷ ساله که هیچ مهارتی در دیپلماسی بین المللی یا مذاکره سیاسی ندارد در ماه ژوئن به اردن، عربستان، مصر، قطر و اسرائیل سفر کرده ولی با محمود عباس نشست نداشت چون او این نشست را رد کرد.

با عباس یا بدون او تواقق ادامه دارد

کوشنر در کنفرانس خبری در آخر سفرش گفت: واشنگتن طرح صلح خود را به زودی اعلام می کند و این طرح پیش می رود با عباس یا بدون او. ولی شواهدی دال بر پیشرفت در مسیر آخر درگیری ها مشاهده نشده است در حالی که ترامپ طرح آمریکا را توافقی نهایی خوانده است.

دیپلمات عرب افزوده هست، هیچ عنوان جدیدی نیست و کشونر چیزی قابل قبول حتی یک کشور عربی را هم مطرح نکرده و او تصور می کند که با عصای سحرآمیز می تواند راه حلی تازه جهت مسئله بیابد.

یک مقام کاخ سفید اخیرا به خبرنگاران گفت: دو فرستاده ترامپ پیشنهادات مفصلی را تاکنون جهت طرح صلح بررسی کرده اند؛ طرحی که یک پروژه اقتصادی نیرومند هست. در حالی که هنوز راجع به وقت اعلام این طرح چیزی گفته نشده است.

واژه های کلیدی: رویترز | آمریکا | فلسطین | عربستان | آمریکایی | عربستان، | مسلمانان | دیپلماتیک | خبرگزاری رویترز

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه